Universitatea din București a organizat la Băile Herculane, în perioada 27 – 31 iulie 2016, atelierul de consultare pentru regiunile Vest și Sud-Vest Oltenia în vederea elaborării unei strategii de gestionare a conflictelor în şcoală, în cadrul proiectului “CLIMAT: Managementul conflictelor în școală”, desfășurat în parteneriat cu Fundația Dezvoltarea Popoarelor și derulat cu sprijinul financiar al Programului RO10 – CORAI. Programul este finanţat de Granturile SEE 2009-2014 şi administrat de Fondul Român de Dezvoltare Socială. La atelierul de la Băile Herculane au participat 20 cadre didactice din județele Arad, Dolj, Gorj, Hunedoara, Mehedinți, Teleorman, Timiș, Vâlcea şi Municipiul Bucureşti, reprezentanți ai Inspectoratelor Școlare Județene și Centrelor Județene pentru Resurse și Asistență Educațională, precum și directori de școală și profesori. Atelierul s-a desfășurat pe parcursul a patru zile în care facilitatorul a prezentat datele de cercetare ale proiectului CLIMAT și a consultat participanții cu privire la identificarea unor soluţii pentru prevenirea și gestionarea conflictelor în școli pornind de la studii de caz. Ulterior s-au format echipe de lucru care, utilizând experiența participanților, au realizat propuneri pentru strategii de prevenire și gestionare a conflictelor în școală cu accent pe aplicabilitatea acestora în mediul educațional. Proiectul “CLIMAT: Managementul conflictelor în școală” își propune să dezvolte o strategie de reducere a nivelului de conflictualitate și violență în școlile românești prin promovarea unui sistem de mediere între elevi la nivel național. Proiectul prevede consultarea părţilor implicate în reducerea conflictualității (consilieri, mediatori, specialiști în educație, experți în probleme ale rromilor, asistenți sociali), în vederea elaborării unei strategii pilot de mediere. Importanța proiectului CLIMAT constă în propunerea unei politici de reducere a violenței în școli prin mediere la nivel național. |
Știri >