Universitatea din București a organizat, în perioada 26 iulie – 11 august 2016, 4 ateliere de consultare în vederea elaborării unei strategii de gestionare a conflictelor în şcoală, în cadrul proiectului “CLIMAT: Managementul conflictelor în școală”, desfășurat în parteneriat cu Fundația Dezvoltarea Popoarelor și derulat cu sprijinul financiar al Programului RO10 - CORAI, program finanţat de Granturile SEE 2009-2014 şi administrat de Fondul Român de Dezvoltare Socială. La cele 4 ateliere au participat 80 de persoane, reprezentanți ai Inspectoratelor Județene și Centrelor Județene pentru Resurse și Asistență Educațională, precum și directori de școală și cadre didactice din mai multe județe. Cele patru ateliere au fost organizate la Piatra Neamț, Băile Herculane, Băile Felix și Sinaia. Fiecare atelier s-a desfășurat pe parcursul a patru zile în care facilitatorii au prezentat rezultatele intermediare ale proiectului CLIMAT și au urmărit abordarea unor subiecte de larg interes despre gestionarea situaţiilor conflictuale din şcoli și identificarea unor soluţii pentru rezolvarea acestora, pornind de la studii de caz. S-au format echipe de lucru care au formulat propuneri pentru realizarea unei strategii de prevenire și gestionare a conflictelor în școală cu accent pe aplicabilitatea practică a acestora. Proiectul “CLIMAT: Managementul conflictelor în școală” își propune să dezvolte o strategie de reducere a nivelului de conflictualitate și violență în școlile românești prin promovarea unui sistem de mediere între elevi la nivel național. Proiectul prevede consultarea părţilor implicate în reducerea conflictualității (consilieri, mediatori, specialiști în educație, experți în probleme ale rromilor, asistenți sociali), în vederea elaborării unei strategii pilot de mediere. Importanța proiectului CLIMAT constă în propunerea unei politici de reducere a violenței în școli prin mediere la nivel national. Mai multe detalii despre proiectul CLIMAT pot fi consultate aici. |
Știri >